fbpx

Alvászavar

  Nehezen alszik el, nem pihentető az alvása, gyakran felébred… Akkor bizonyára tapasztalja, hogy romlik a másnapi teljesítőképessége és csökken a koncentráló ereje. A kialvatlanság gyengíti az immunrendszert, gyorsítja az öregedési folyamatokat és növeli a balesetveszélyt… Alvászavar esetén kiváltó ok lehet: szervi- és mentális betegség, élénkítőszerek, gyógyszerek, stresszhelyzet és szorongás…, ezek kizárására kell törekedni lehetőség szerint. Három órán belül, lefekvés előtt kerülje a megerőltető szellemi munkát, az intenzív sportot, a zsíros és a fehérjedús táplálkozást és az élénkítőszerek használatát. A zsíros ételek emésztési problémákat okozhatnak, míg a fehérjedúsak a szerotonin nyugtató hatását gátolják. Lefekvés előtt 1-2 órával érdemes mellőzni a digitális eszközöket, ugyanis a monitorokból zúdul ránk a kék fény. A szemben lévő egyes fehérjék, melyek érzékelik a kék fényt az agy azon részéhez kapcsolódnak mely a belső óránkat irányítja. A cirkadián ritmus felborulhat, alvászavarok, nappali depresszió és fáradság… jelentkezhet.

Lazító és légzőgyakorlatok – az alvászavarok mérséklésére

  A légzésszabályozás alkalmazásával a testi működések egyensúlya helyre állítható és az alvászavarok mérséklése vagy megszüntetése is lehetséges. A lazító és légzőgyakorlatok energiaáramoltatással, a test izmainak teljes ellazulásán túl, mentálisan nyugtatnak és érzelmileg kiegyensúlyoznak. Az energiaáramoltatás azon módjával tudnám ismertetni, ami teljesen veszélytelen!

Alvássegítő praktikák – tejivás, fürdő és meditáció…

  • A nagyszüleink idejében, ha nem jött álom a szemükre akkor elkortyolgattak egy pohár meleg tejet. Hatékonyságát azóta már a tudomány is bebizonyította. A tejben egy triptofán nevezetű aminosav található, melyből hő hatására még több képződik. A triptofánból szerotonin keletkezik a szervezetben, ez olyan hormon, amely segíti az ellazulást és nyugtatólag hat az idegrendszerre. Alvászavaraik mérséklésére szívesen folyamodtak gyógynövényekhez. Igényeink szerint mi is választhatunk gyengébb vagy erősebb gyógyteát.
  • A jó meleg fürdő kellően ellazít, igazi élmény egy vízbe dobott levendula illatú pezsgőlabdával. Pár csepp levendula olaj a párologtatóba is elősegíti a nyugodt alvást.
  • A nap zárásaként merüljön el egy meditációs gyakorlat – a holdfényes tengerparton – csendjében. A meditáció nem csak az elmét nyugtatja le, hanem megszabadít a negatív gondolatoktól, melyek testi szintre vándorolhatnak és betegségeket okozhatnak. Meditálni elég rövid ideig, de kellő öszpontosítással. A türelmetlen és a hiperaktív egyének is kipróbálhatják – semmiképpen nem vész kárba a kísérlet.
  • Közel azonos időben lefeküdni minden este, az alvásidő ideális hosszát 7 órában határozták meg. Az alvásigény függ az életkortól és az egyéni sajátosságoktól. A legjobb alvó helyzet az oldalfekvés a jobb félen, így terhelődnek legkevésbé a belső szervek.

1+1 ingyen ajándék az édes álomhoz

  • Ingyen ajándék a szervezetnek, a sötétben termelődő növekedési hormon, ami a nyugodt és mély alvás során termelődik. Gyermekeknél a növekedésben van fontos szerepe. Felnőtt embernél hozzájárul a zsír bontásához és az izom építéshez is. Továbbá elősegíti a sebgyógyulást és serkenti az immunrendszert… Hajnali 3 óra után lassan ébreszt a kortizol nevű hormon, míg a növekedési hormon szintje csökken. A pihentető alvás elővételezi a másnapi derűs ébredést. A legnagyobb titok hordozója – a szemből is árad az életöröm!
  • Nappal élveztük a szerotonin nevű hormon hangulatjavító és élénkítő hatását, amint sötétedik a szerotonin melatoninná alakul, bonyolult biokémiai folyamatokon át. A melatonin nevű hormon a tobozmirigyben termelődik,  szabályozza az alvás-ébrenlét ciklust. A mesterséges fényforrások csökkentik a melatonin termelődését, így nehezítik az elalvást.
Alvászavar
Hívjon bátran,
a 06 (30) 900 58 18
minden nap 16 - 18 óráig
jelenleg alapdíjas elérhetőségemen.

Ügyfélszolgálat
+36 30 211 85 44|

Tárhelyszolgáltató
TeraHost Kft.|2220 Vecsés, Kinizsi utca 73.|
+36 30 690 9394||teratarhely.hu

Képek
www.pixabay.com |szabad felhasználású képek lelőhelye

© Szemjoga.hu, jogtulajdonos: Bozó Ibolya Hajnal életviteli tanácsadó, tréner és kozmetikus.
Minden jog fenntartva. 2019.

error: A tartalom védelem alatt áll!