fbpx

A stressz

  Naponta átél bántó kritikákat, esetleg egzisztenciális fenyegetettséget? Akkor bizonyára tapasztalja, hogy a szervezete létfontosságú funkciói milyen könnyen kibillenek egyensúlyi állapotukból. A légzés kapkodóvá és rendszertelenné válik, a szívverések száma nő, az anyagcsere fokozódik és a térlátás nő…

Stressz

Gyors segítség – a megfelelő légzés és masszázs

  Már a stresszes állapot érzékelése kezdetén bevethető egy-egy nyugtató energiát aktiváló légzéstechnika! A légző rendszer vegetatív és tudatos irányítás alatt áll. A légzés változtatása „becsapja” a vegetatív idegrendszert, így normalizálódik a szívműködés. A stressz mérséklésére gyors segítség a lassított belégzés hosszú kilégzésekkel.

  A légzésszabályozás alkalmával együtt mozog a levegő az elme és az energia. Így egyben a légzés, a gondolkozás és az érzelmek felett lehet győzedelmeskedni. A “lélegzik” szónál érdemes elidőzni, a magyar nyelvben az 1400-as évek végétől létezik írásos emlék, amit még az 1800-as évek elején is így használtak – lélekzik. Nyilvánvaló, hogy a levegővételt a lélekből eredeztették. A belégzéskor a külvilág információi a testbe áramlanak. Elgondolkodtató, hogy mivé lesz mindez az emberben és mit lélegez majd ki?

  A stressz mérsékelhető még az arc izmainak fellazításával – mély masszázsmozdulatok házilag – mivel az arcban összpontosul a feszültségek 60-70%-a.

8 apróság a stressz mérséklésére

  A tartós stressz egyaránt támadja a testet és a lelket. Beteggé teheti az embert és korai öregedést idézhet elő. Közvetlen hatásuk gyomor- és bélproblémák, az alvászavarok, az immunfunkció gyengülése és egyéb betegségek. Zavar keletkezhet a gondolkodásban és az összpontosításban… mindez csökkenti a munkakedvet és a munka hatékonyságát. Hogyan lehetséges a nap folyamán lehetőleg elkerülni a stresszes állapot kialakulását?

  • Reggeli alkalmával bőséges és jó minőségű fehérjét kell juttatni a szervezetbe. Hatására fokozódik olyan ingerületátvivő anyagok képződése, melyek megalapozzák az aznapi jó hangulatot.
  • Ne induljon a reggel kapkodással, a külső-belső stresszhelyzetek kerülése ajánlott a nap folyamán is.
  • Egyenletes energiaellátás biztosítani a testnek a főétkezések között – gyümölcsök, magvak és gabonapelyhek… formájában.
  • Energiát nyerni a napi tevékenységekből lehetőleg olyanokból, amihez éppen kedve van az embernek – sport, olvasás, kártyajátékok, színház látogatások, kerti munka, új ételek készítése és kirándulás egy természeti értékekben gazdag tájra különösen azoknak, akik szeretik a nyugalmat.
  • A pozitív érzelmek előtérbe helyezése. Örülni a mindennapi apró dolgoknak. Szeretet és boldogság beengedése az életbe!
  • A vacsora ne legyen megterhelő a szervezet számára!
  • Esténként lefekvés előtt végzett testgyakorlatok és légzéstechnikák csökkentik a stressz intenzitását és gyakoriságát!
  • A nap végeztével elemezni és felismerni az esetlegesen felmerülő konfliktusokat. Mi billenthette ki az egyensúlyából? – Félelmek, megoldatlan problémák és kötelezettségek… Lehet a megtörtént szituációra az adott érzelmi válasza túlzónak bizonyult? Esetleg lehetséges a kialakult helyzet elfogadása…? Mindezek számbavétele elősegíti a stresszes állapot mérséklését vagy megszüntetését.

1 csodás gyógynövény – a citromfű

  A rövidebb-hosszabb ideig tartó stresszes időszakban fokozottabban léphet fel az emberben vírusos megbetegedés, bőr- és emésztőszervi panaszok és hangulatingadozások… A testi-lelki harmónia helyreállítására alkalmasak a népgyógyászatban jól bevált füvek. Ilyen a citromfű, mely stresszoldó, frissítő tulajdonságú és ezentúl számos gyógyerővel bír. A súlyosabb esetekben a stressz mérséklésére teakeverékek fogyasztása javasolt, melyek egyéb hatásaikkal – gyulladáscsökkentés és regenerálás… – is erősítik a szervezetet.

Jótékony stressz – ami szükséges

  Végül megemlítendő a „jótékony stressz”. Ez a szervezet normális reakciója, mellyel felkészül a vészhelyzetekre és leküzdi a nehézségeket. Az adrenalin fokozza a szívverést, ezzel együtt gyorsul a légzés, hogy több oxigén jusson a vérbe. Ez a fajta stressz hasznos, mert így alkalmazkodik a szervezet a megváltozott körülményekhez. A megfelelő gyors reagálás életet is menthet! A krízis elmúltával csökken a szervezet feszültségi szintje.

Hívjon bátran,
a 06 (30) 900 58 18
minden nap 16 - 18 óráig
jelenleg alapdíjas elérhetőségemen.

Ügyfélszolgálat
+36 30 211 85 44|

Tárhelyszolgáltató
TeraHost Kft.|2220 Vecsés, Kinizsi utca 73.|
+36 30 690 9394||teratarhely.hu

Képek
www.pixabay.com |szabad felhasználású képek lelőhelye

© Szemjoga.hu, jogtulajdonos: Bozó Ibolya Hajnal életviteli tanácsadó, tréner és kozmetikus.
Minden jog fenntartva. 2019.

error: A tartalom védelem alatt áll!